Od marca w naszej Szkole funkcjonują Mediacje Rówieśnicze. Powołanie takiej formy mediacji było spowodowane tym, że środowisko szkolne jest bardzo dynamiczne, nacechowane zmianami, a emocje i stawiane przed uczniami oczekiwania oraz częste doświadczanie agresji, niesprawiedliwości, braku zrozumienia prowadzą do konfliktów na różnych płaszczyznach. Wiele z nich można zażegnać w początkowej fazie, ale część sporów przybiera na sile, dochodzi do ich eskalacji, a ich rozwiązanie staje się niezwykle trudne. W takich właśnie przypadkach warto poddać strony mediacji rówieśniczej, która umożliwia przeanalizowanie w spokojnych warunkach całego konfliktu. Mediacje są tym bardziej konieczne jeśli w sporze stronami są uczniowie – pokrzywdzony oraz sprawca.
W mediacjach rówieśniczych zawsze skonfliktowanymi stronami są uczniowie. Najczęściej prowadzi je mediator rówieśniczy (uczeń cieszący się zaufaniem i autorytetem wśród rówieśników i nauczycieli, przeszkolony w zakresie mediacji rówieśniczych) przy obecności patrona, czyli wychowawcy lub nauczyciela, który ma kompetencje mediatora konfliktów rówieśniczych.
Korzyści płynące z zastosowania mediacji w szkole:
Jeśli zaistnieje potrzeba mediacji rówieśniczych to osoby zainteresowane mogą zgłosić się do p. Katarzyny Kondrat-Kielar, która jest opiekunem rówieśniczych mediatorów.