MOJE ZAINTERESOWANIA, PASJE, HOBBY


    MOJE ZAINTERESOWANIA, PASJE, HOBBY

Podczas zajęć z wychowawcą (3 marca) uczniowie klasy czwartej podzielili się informacjami na temat swoich zainteresowań, pasji i sposobach spędzania wolnego czasu. 

Zainteresowania czwartoklasistów są bardzo różnorodne. Uczniowie najczęściej interesują się   różnymi dyscyplinami sportowymi, m.in.: piłka nożna, siatkówka, skoki narciarskie. Pasją innych  jest rysowanie, malowanie, fotografia. Uczniowie w bardzo ciekawy sposób opowiadali o swoich zainteresowaniach i zaprezentowali kolekcje różnych zbiorów, m.in,: miniatury samochodów, prace plastyczne wykonywane różną techniką (rysunki, zakładki do książek), albumy sławnych piłkarzy iklubów piłkarskich polskich i zagranicznych, różnotematyczne „karty pokemon”. Wśród przedstawianych kolekcji najwięcej było starych monet i banknotów. Najstarszą monetą była moneta groszowa z 1938 roku, a także monety z roku 1955,  1962 czy 1971 i późniejsze. Były również monety kolekcjonerskie i okolicznościowe,  które upamiętniały ważne wydarzenia historyczne, rocznice i postacie. Wartość monet okolicznościowych prezentowana podczas zajęć, to nominały  od 5zł. do 10 000 zł. (przed denominacją złotego w 1995 roku).

Monety te upamiętniały, m.in.:

  • 200 rocznicę uchwalenia Konstytucji 3 Maja (z 1991 r.) – nominał 10000 zł.,
  • 10 rocznica powstania SOLIDARNOŚCI (z 1980 r.) nominał 10000 zł.),
  • 40 rocznica wojny obronnej narodu polskiego 1939 – 1989 (z 1989 r.) – nominał 500 zł.,
  • 30 lat PRL (z 1975 r.) – nominał 200 zł.,
  • XXI Igrzyska i Olimpiady (z 1975 r.) - nominał 200 zł.
  • XXX rocznica zwycięstwa nad faszyzmem 1945 – 1975 (z 1975 r.) – nominał 200 zł.
  • Przemysław II 1925 – 1996 (z 1985 r) władca z dynastii Piastów – nominał 200 zł.

Wśród banknotów na wystawce znalazły się nominały o wartości – 10 zł., 20 zł., 50 zł., 100 zł., 500 zł., 1000 zł. – z roku 1981 i 1982.

Uczniowie bardzo chętnie prezentowali swoje hobby i wykazali  się dużą wiedzą na temat swoich zainteresowań.  Ciekawie  o swojej pasji opowiadała koleżanka, która uprawia trudną dyscyplinę sportową – karate, której celem jest ogólny rozwój fizyczny i psychiczny, walka sportowa oraz nauka umiejętności samoobrony.

Z wypowiedzi uczniów wynika, że ich pasje sprawiają im wielką przyjemność, mobilizują do działania i są okazją, aby poszerzać wiedzę. Dzięki takim zajęciom uczniowie mieli możliwość lepiej wzajemnie się poznać.

We współczesnym społeczeństwie panuje przekonanie, że dzieci w wolnym czasie nie interesują się za bardzo niczym więcej niż smartfonami, telefonami, komputerami czy tabletami. Okazuje się jednak, że nie musi tak być.

Tematyka „MOJE ZAINTERESOWANIA, PASJE, HOBBY” zrealizowana została  w ramach cyklu zajęć  z programu adaptacyjnego  „SP! SERCE I POMOC”.